Bežné hi-fi repro bedne sú skonštruované tak, aby potlačením a vyzdvihnutím niektorých pásiem zatraktívnili výsledný zvuk, preto sa na monitoring zvuku pri nahrávaní a zvukovej postprodukcii nehodia. Naopak, štúdiové monitory sú skonštruované tak, aby produkovali detailný realistický zvuk, vyvážený naprieč celým frekvenčným spektrom. Pozor! Štúdiové monitory sa predávajú samostatne, aj ako pár.
Vyriešenie tejto dilemy dokáže značne zjednodušiť ďalší výber. Pasívne reprobedne sa dajú ľahko rozpoznať podľa káblových svoriek na zadnej strane. Slúžia na pripojenie káblov z koncového zosilňovača. Na rozdiel od aktívnych totiž nemajú zosilňovač zabudovaný v tele. Zvláštnou kategóriou sú modely označované ako bi-amping alebo tri-amping. Každý reproduktorový driver je napájaný samostatným zosilňovačom. Výhodou pasívneho monitora je vyššia modularita pripojenia.
Hoci sa celkovo ľahšie kombinuje s ostatnými zariadeniami, štandardom väčšiny štúdií je dnes aktívny monitor so zabudovaným zosilňovačom. Aktívny monitor sa prípája priamo ku zvukovej karte alebo mixpultu. O zosilnenie jednotlivých reproduktorov sa stará buď jeden spoločný alebo niekoľko samostatných zosilňovačov rôznej kvality.
Pri výbere sa oplatí zamerať pozornosť aj na samotný typ konštrukcie reprobedne. Pri modeloch s uzavretým kabinetom hrá významnú úlohu aj vzduch, ktorý sa nachádza vo vnútri a ktorý sa vplyvom membrány dostáva do pohybu. Tento vzduch však má tendenciu klásť väčší odpor najmä pri šírení basových frekvencií, ktoré potom znejú až príliš plocho. Profesionálne štúdiá preto uprednostňujú monitory s basreflexným otvorom, ktorý býva umiestnený na prednej alebo zadnej strane konštrukcie boxu.
Nearfield vs. farfield monitory a umiestnenie monitorov v miestnosti
Výsledné vnímanie zvuku ovplyvňujú nielen parametre monitora, ale najmä parametre miestnosti. Zvuk sa odráža od stien aj od každého kusu nábytku, ktorý sa v miestnosti nachádza. Ideálne je umiestniť monitor tak, aby sa poslucháč nachádzal v polomere priameho dozvuku bez spätného odrazu od stien. Čím je miestnosť menšia, tým menší je aj polomer dozvuku v nej.
Reproduktor by mal byť umiestnený tak, aby jeho zvuk smeroval priamo do ucha poslucháča a aby mu nestálo nič v ceste. Odporúča sa umiestniť reproduktory na stojan alebo zavesiť ich na stenu. Ideálne podmienky dosiahneme rovnomerným natočením oboch reproduktorov k tvári poslucháča tak, že zadné hrany reproduktorov budú z vnútornej strany zvierať približne 60 stupňový uhol. Monitory rozmiestňujeme tak, aby sa posluch odohrával v rámci polomeru priameho dozvuku, teda približne 1,2 m od hlavy poslucháča a aby monitory tvorili s hlavou poslucháča rovnostranný trojuholník. Monitory, ktoré využívame týmto spôsobom, sa nazývajú near field monitory, teda monitory na blízky posluch.
Výber veľkosti reproduktora treba prispôsobiť veľkosti miestnosti. Príliš veľký reproduktor v malej miestnosti spôsobí viac problémov ako úžitku. Príliš silný zvuk sa bude nekontrolovane odrážať od stien a predmetov v miestnosti, čo spôsobí jeho výrazné skreslenie. Základnú orientáciu môže poskytnúť naše odporúčanie: