Mastering
DMM (Direct Metal Mastering) – touto technológiou sa vyrábajú platne pomocou oceľového disku s vrstvou čistej medi. Zvukový signál sa zapisuje priamo na medený disk. Rozdiel oproti klasickej výrobe je ten, že tento proces je jednokrokový – na rozdiel od štandardného trojkrokového. Výsledkom je zníženie echa, šumu a hluku.
Od predaja spoločnosti Neumann nemeckému výrobcovi mikrofónov Sennheiser sa už nové sústruhy nevyrábajú a nedodávajú sa ani náhradné diely. Na svete je len 6 takýchto zariadení. Najlepší príklad lisovania DMM možno zvyčajne nájsť na štítkoch Teldec (Nemecko) alebo EMI (Spojené kráľovstvo) zo začiatku 80. rokov.
Half Speed Mastering – proces rezania vinylu polovičnou rýchlosťou. Kotúčový sústruh a hlavný zdroj sú spustené na polovičnú rýchlosť, teda 16 2/3. Bežia spolu nesprávnou rýchlosťou – pomaly.
Čím dlhšie sa venujete vyrezávaniu jednej drážky, tým je práca presnejšia. Je tu badateľný rozdiel medzi záznamami ktoré vznikli v reálnom čase a záznamami, ktoré vznikli za dvojnásobný čas.
Direct to Disc – pred príchodom nahrávania na magnetofónové pásy, sa všetko nahrávalo spôsobom "direct to disc". Je to veľmi náročný spôsob, pretože treba nahrať kompletne všetko, naživo, bez vážnejších hudobných a technických chýb. Po nahratí skladby už neexistuje žiadny spôsob následnej úpravy. Momentálne sa táto technológia stáva opäť obľúbenou. Sčasti aj vďaka Third Man Records Jacka Whitea. Celá alchýmia je v tom, že hudobníci to musia dať "na prvú". Napriek všetkému sa niekedy stane aj chyba a možno práve to pridáva takejto nahrávke magický moment a autenticitu.
Vo všeobecnosti ale platí, že samotný mastering nahrávky v štúdiu sa robí špeciálne pre LP platne a je odlišný od finálneho masteringu pre
CD či iné formáty.